SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü nosyon. Fakat bu dü nosyon mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri derunin eleştiri olan bu dü nosyon, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk henüz harisçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı emeklemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da oldukça önemlidir. Başkaca SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek derunin meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu karşılaştırmayı az buçuk henüz harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Yani SEO derunin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir başka önemli ayırt da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları başüstüneğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu gestalt farklıdır. SEO çaldatmaışmaları henüz natürel icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir trafik dürüstışı sağlar.
Bu dü nosyon, derunerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise maksat henüz ticari başüstüneğu derunin derunerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu demek bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece dü nosyon arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz uz ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.